Semínka

semienka sú drobné jedlé semená rôznych rastlín, ktoré sú zdrojom tukov, bielkovín, vlákniny, cenných vitamínov ( hlavne Semínkavitamín E a vitamíny skupiny B ), minerálov ( predovšetkým vápnik, horčík, železo, mangán a zinok ) a antioxidanty. Semienka sú zdrojom ľudskej stravy už od praveku, sú prírodné alternatívou ku konzumácii mlieka, mäsa, vajec, strukovín a orechov. Ich bielkoviny sú dobre stráviteľné. Více

  • zdroj proteinů
  • zdroj vlákniny
  • zdroj omega kyselin

Semena by se měli před konzumací máčet ve vodě( 2 - 3 hodiny) a před máčením se doporučuje semínka oprat v octu nebo citronové šťávě cca 30 - 60 min.(dojde k odplísnění semen). Touto úpravou jsou o 50% stravitelnější než takto neupravená semena.

Seznam semínek

semienka sú drobné jedlé semená rôznych rastlín, ktoré sú zdrojom tukov, bielkovín, vlákniny, cenných vitamínov (hlavne vitamín E a vitamíny skupiny B), minerálov (predovšetkým vápnik, horčík, železo, mangán a zinok) a antioxidanty.
 
Semienka sú zdrojom ľudskej stravy už od praveku, sú prírodné alternatívou ku konzumácii mlieka, mäsa, vajec, strukovín a orechov. Ich bielkoviny sú dobre stráviteľné.

Pro konzumaci je vhodné semínka namočit  do vody (můžeme přidat pár kapek citrónu) na cca 2 - 3 hodiny, jsou pak pro tělo lépe stravitelná

Čerstvé klíčky:

Při klíčení začnou v semínkách probíhat metabolické procesy, které mají za úkol poskytnout dostatek živin rostoucímu organismu. Aktivují se v nich právě zmiňované látky a několikanásobně v nich vzroste obsah vitamínů (zejména skupiny B, C, E, A.), kyseliny listové, riboflavinu (vitamin B12), obsah bílkovin a nukleových kyselin a množství enzymů vzroste 10 až 20ti násobně. Naklíčením semínek se taktéž výrazně zvýší množství železa a hořčíku. 

Kde koupit semínka?

 

Semínka - články a recepty:

Diskusní téma: Semínka

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek