Zažívání

Pro zdraví střev je důležitá bakteriální rovnováha ( 80% zdravých baktériií a 20% škodlivých baktérií ) a přísun dostatečného množství vlákniny, což v praxi bývá naopak. Pokud si chceme zvýšit obsah vlákniny, můžeme do stravy zařadit ovoce, zeleninu, chia semínka, ovesné vločky.
 

Ovoce s vysokým obsahem vlákniny:

Některým lidem však potraviny bohaté na vlákninu nevyhovují a mohou jim způsobovat průjmy. Batkeriální nerovnováha ( disbióza ) je obvyklým problémem při zažívání, může způsobovat citlivost na určité druhy potravin, zvýšenou chuť na sacharidy, únavu, pálení žáhy, potíže se spánkem, bolesti kloubů, nemoci dásní, časté nachlazení a chřipku, ekzémy a akné, plíšňové infekce chodidel... Z uvedeného je zřejmé, jak zásadní je mít zdravé střevo.
Probiotika v podstatě podporují všechny funkce lidského těla, zklidňují podrážděný žaludek a náchylnost k průjmům, současně uvolňují ucpaná střeva a pomáhájí proti zácpě a proti přebujeným kvasinkám.
Pokud máte problém s kvasinkami, předejte do stravy kokosový olej, chia semínka, aloe vera, noni.
 
  • pravidelný půst bez jídla jednou týdně ( pije se jen citronová voda) aby si tělo odpočinulo

TIP smoothie bohaté na vlákninu:

  • listová zelenina
  • 2 banány
  • 200ml vody
  • hrst ovesných otrub, nebo vloček - nejlépe přes noc namočit pro lepší trávení
nebo druhá varianta:
 
třetí varianta super smoothie:
 
  • jedno kiwi
  • 2 lžíce chia semínek
  • 200g jahod
  • 200ml vody
  • listová zelenina na doplnění vlákniny, čím zelenější tím lépe 

Články na téna trávení a zažívání: