Jsi to, co jíš...

14.02.2016 23:23

superfoods jsou potraviny, které přispívají k našemu zdraví, kondici a tělesné hmotnosti.Jsou to přírodní potraviny a tak Superpotravinyvhodně podporují způsob stravování.Tyto potraviny jsou vhodné zejména pro vegany, vegetariány a vitariány, kteří jedí pouze syrovou stravu, a mohou tak předcházet nedostatku proteinů a vitaminu B12. Superpotraviny dávají našemu zdraví pozitivní impulzy pro zdraví, ale na druhou stranu to však nejsou zázračné prostředky. Pokud jste pravidelně návštěvníke fast foodů, jak vám jedna hrst goji plodů zásadně nepomůže. Pokud však jíte "zdravě" ( dostatečný příjem ovoce a zeleniny ) jsou superpotraviny krok správným směrem.

Základem je zdravá strava

  • pravidelně konzumujte rostlinnou stravu, zejména byliny, ovoce, ořechy, semena, luštěniny, zelenina- hlavně zelená listová s obsahem chlorofylu
  • celozrné produkty - zdravé a dobře zasytí
  • dávejte přednost BIO a RAW kvalitě
  • nakupujte čerstvou sezónní a regionální zeleninu
  • konzumujte syrovou - RAW stravu ( obsahuje vitaminy, minerály a enzymy, které se tepelnou úpravou částečně ztrácí )
  • pokud potřebuje vařené jídlo, dávejte přednost šetrnému dušení, vaření v páře a používejte výhradně rostlinné oleje s vyšším kouřovým bodem
  • dodržujte pravidelný pitný režim ( cca 1,5 litů vody bez kysličníku uhličitého, nejlépe pramenité, nebo čaje )
  • s mírou konzumujte cukr, sůl, kávu, alkohol a cigarety
  • dodržujte vyváženost, pestrost svého jídelníčku a jezte pravidelně po 3-5 hodinách a dopřejte si čas na svoje jídlo

Potravinová pyramida se superpotravinami ( od největší po nejmenší spotřebu )

  • voda a bylinné čaje
  • zelená listová zelenina, ovoce a ostatní zelenina
  • celozrnné obiloviny a brambory
  • semena, ořechy a luštěniny
  • superpotraviny - goji, maca, kakao a další...
  • rostlinné oleje a tuky
  • vejce a mléčné produkty
  • vyjímečně sladkosti

Články o superpotravinách