Mořská zelenina ( seaweed )

Mořské řasy jsou nazývány mořskou zeleninou. Jsou vyjímečné vysoký obsah mineralních látek ( jód, fosfor, vápník, hořčík,Mořské řasy se sezamovými semínkysodík, zinek, železo,...), vlákniny, proteinů a  vitamínů (A,B, B17, C, E,...). Pro vysoký obsah výživných látek jsou mořské řasy vhodné pro každodenní jídelníček a patří mezi superfoods. Mořské řasy mají specifickou chutí, a proto jsou vhodné na dochucení jídel.

 
Mezi nejoblíbenější mořské řasy patří: 

  • Agar
  • Dulse
  • Hijiki
  • Nori ( zdroj vitaminů A, B 1, B 2, B 6, B 12, C a D, minerálů - jód, vápník a železo.
  • Kombu
  • Karagenský mech
  • Wakame ( zdroj  vitamínů A,C,E,K, B2 a D, kys. listové a minerálů - hořčík, jód, vápník a železo )
Většina řas je dostupná v sušené podobě, při sušení řasy přijdou až o 90% své hmotnosti, kterou tvoří voda.
 
Mořské řasy by se měly konzumovat v menším množství,avšak pravidelně. Vhodné jsou zejména na luštěniny, protože zkrátí dobu vaření a na dochucení obilovin, polévek, pomazánek, hlavních jídel, další kreativitě se meze nekladou....
 

Mořská zelenina a její účinky na zdraví:

  • působí zásadotvorně na náš organismus
  • čistí organismus od toxických látek a radioaktivity
  • zlepšují průchodnost cév
  • zdroj lehce stravitelných bílkovin
  • jsou zdrojem organického jódu
  • rozpouští tuky a hleny
  • snižují hladinu škodlivého cholesterolu
  • prevencí civilizačních onemocnění 
  • podporuje imunitní sytém

Diskusní téma: Mořská zelenina

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek